Jag hatar sjukhus!

Natten till tisdag fick jag så jäkla ont i magen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
ringde Sjukvådsupplysingens som sa att jag skulle åka in till akuten.
Efter mycket om om med så gjorde jag det så att jag kom dit vid kl 6 på morgonen.

Sköterskan som tog emot mig var den samma som jag tröffade för et tag sedan när jag fick åka in
med mina blödningar.
Så on sa att det "är vanlig mens värk". Men att jag skulle få träffa docktorn senare under dagen.

Halv nio fick jag reda på att jag skulle få träffa läkaren kl  10:30.
 
Så det var bara att fixa en macka från pressbyrån och vänta.
Gick upp till avdelingen kl 10 där kjag skulle träffa docktorn och de säger när jag anmäler mig att "du hade tid 9:45."
GAAh.. men sen såg de i papprena att någon skrivit 10:30 så det var inte jag som hade komit sent!

När jag väl fick träffa läkaren undrade han vart mmina provsvar var men de hade ju inte tagit några!
Så ner till labbet och sen vänta 1 timma på svaren och hoppas att läkaren hade tid att kolla på dem innan han
gick på lunch.

Visst de visar järnbrist ( vilket de inte visade sits jag var där) samt två andra höga värden.
Vilka de inte förklarar vilka de är.
Så får supp och järntableteroch en tid på torsdagen.
Men säger även att jag ska åka in om jag får mer ont.

Jaja så kommer torsdagen och jag ska vara på provtagning senast 9:30 för att kunna träffa läkaren kl 11.
När jag anmäler mig får jag frågan: "sak du läggas in?"
ÖH..? nej


Uppe på avdelingen så fär jag höra att läkaren fick annat akut att göra så får träffa en annan.
Han får jornalen samtidigt jag går in och läser lite snabbt för att sedan gå och prata mned en annan läkare och medelar senare att proverna visar att jag har en inflamation och infektion i kroppen och att det troligt att det är blindtarnem .
men det verkar vara lite bättre nu så du kan gå hem och glöm inte att hör av dig om du får mer ont.
Sköterska som skrev in mig säger förvånat: "får du gå hen NU?"
Ja?

japp jag gillar inte sjukhus.

Första besöket tog 6 timamr och andra 3 timmar  för att höra: "hör av dig om du får mer ont"

Sure trodde ju att det var det jag gjorde?


Kommentarer
Postat av: Ladyn

Hej, lider med dig. Skönt att du fick lite hjälp åtminstone! Sjukhusfolk är ett släkte för sig, men det är bra tur att de finns! Vi hörs snart!

2008-08-22 @ 14:24:51
Postat av: Helena

Vad sjuka de på sjukhuset kan va ;p.. Men seriöst, vad dåligt. Du borde ha fått bättre hjälp! Men hoppas det onda försvinner och blir bättre så du slipper återvända!!!! Kraaaam!

2008-08-22 @ 18:10:09
URL: http://charmeleon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Alltså ibland undrar man ju vad de tänker med på sjukhus och så. Så långa väntetider och ingen koll alls verkar det dom. Hoppas att allt blir bra och att du inte har så ont längre!

2008-08-27 @ 23:45:18
URL: http://www.spellbound.nu/blog
Postat av: Emelie



Helt orelaterat men WoW har öppnat så att man kan flytta sina gubbar från PvE till PvP server från och med idag, så om ni någonsin tröttnar på er server så kan ni alltid komma och flytta till min ;)

2008-09-11 @ 23:26:46
URL: http://www.spellbound.nu/blog
Postat av: Ladyn

Har du helt gått under jorden?

2008-09-12 @ 16:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0