Trevig granne eller???

Detta intfäffade för någon dag sedan.

Till historien hör  att vi har datum parkering på gatan utan för och att jag missade det en dag här i början av januari,
så lyckades ju få böter.  Sedan dess har jag parkerat på parkeringen våran som ligger en liten bit bort.

En kväll när vi hade handlat lite mat o kattsand så visste jag att vi skulle åka med bilen dagen efter så parkerar den ute på gatan efter att NOGA tänkt igenom datum parkeringen o så.

Morgonen efter ringer telefonen någon gång mellan 10 och 11 och det är grannen.
Han undrar om det är våran röda bil som står parkerad på gatan.
Javisst säger jag.
Han talar om att han sett att vi fått böter en gång och vill ju självklart inte att vi får det igen då det är datum parkering.
Därför ber han oss flytta bilen så att vi inte får det igen.
Detta sker alltså innan kl 11 på FÖRMIDDAGEN och datumparkeringen gäller mellan 00:00 till 07:00 på morgonen.
Så klart tackar jag och lägger på.

Talar om samtalet för sambon direkt efter och han frågar dels hur grannen fått reda på vårat telefonnr och hur skarp sinnit av grannarna att komma ihåg så länge vilka som har fått böter och vilka bilar de kör.

Ang telefon nummret måste han alltså gått ut och tagit reda på efternamnet och sökt nr på internet!!

Är det bara trevligt ellet lite över trevligt typ känslan av att bli Stalkad?
Ja det ordvalet är väll lite överdrivet men ändå.

Kommentarer
Postat av: Ladyn

Det finns folk som inte har bättre för sig än att hålla reda på vad grannarna sysslar med. skratt

2009-01-25 @ 11:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0